Monday, February 19, 2018

Mini Novel 2018 : N & N



N & N
(Noh Daniel + Nur Nadia)


Part 1

Nadia memisat-misat matanya yang payah nak dibuka. Terasa pedih. Kepalanya pula terasa amat berat untuk di angkat. Namun beban yang terasa di atas badannya itu membuatkan dia memaksa diri untuk bangkit daripada pembaringan. Jantungnya seakan mahu terhenti. Apa yang berlaku? Tubuh lelaki sasa itu ditolak sekuat hati, lalu Nadia terus menjarakkan diri. Air mata mengalir laju, tubuhnya hanya berselimut, begitu juga lelaki yang berada sekatil dengan dia ketika ini.

“Siapa kau ni hah?! Bangun la woi!” marah Nadia dalam tangisan yang kian deras. Tubuh lelaki itu baru bergerak-gerak selepas disepak-sepak Nadia. Laju sahaja lelaki itu bangun dari katil dengan selimut ditekap ke tubuh. Dia memerhati tubuhnya dan memandang Nadia.

“Kau siapa?” Soal lelaki itu. Nadia yang mulanya mahu memaki terdiam, tangannya menekup mulut.

“Nadia?” Soal lelaki itu.

“Encik Noh? Kenapa, Kenapa saya boleh ada dekat sini?” Nadia menarik gebar menyelimuti kepala dan tubuhnya yang terdedah.

“Awak tu kenapa ada dekat sini? Ni bilik.....” Noh Daniel termati kata-kata. Bukan biliknya, bukan!

“Saya tak tahu, saya tak tahu.... Allah!!!!” Nadia sudah hilang akal. Entah apa yang berlaku, yang dia tahu, mereka berdua dalam keadaan tidak senonoh!

“No, no, no... nothing happen. Pakai baju awak, balik kolej.” Arah Noh Daniel kepada Nadia.

“Habis tu, selepas ni macam mana? Apa yang jadi ni?!” Nadia tidak puas hati.

“Saya pun tak tahu, saya tak ingat.” Noh Daniel memegang kepalanya kuat. Cuba memikirkan apa yang telah terjadi sehingga dia boleh berada di dalam bilik itu bersama-sama Nadia tanpa sehelai pakaian.

“Lepas ni macam mana?” Nadia sudah jauh berfikir. Risau apa yang difikirkan kala itu benar-benar terjadi.

“Boleh tak sekarang awak pakai baju!” Marah Noh Daniel dengan persoalan-persoalan Nadia dan tangisan Nadia tak berhenti-henti. Jarinya tepat menunjuk ke arah pakaian mereka yang berteraburan. Nadia tak tunggu lama, dikutip kembali semua pakaiannya dan terus ke tandas.

Noh Daniel turut berbuat yang sama, pakaian di ambil dan terus di sarungkan ke tubuh. Semua barangan miliknya di ambil, baru sahaja mahu menapak keluar, langkahnya terhenti. Beberapa keping gambar yang berteraburan di atas meja solek dibelek. Noh Daniel meraup wajah. Apa yang terjadi?!

Gambar-gambar itu di ambil dan mahu terus disimpan ke dalam kocek bajunya namun ada tangan yang merampas.

“Ya Allah!” Terduduk Nadia melihat gambar-gambar itu. Gambar dia dan Noh Daniel di atas katil. Tangisannya kembali berlagu.

“Kita lupakan semua ni.” Ujar Noh Daniel.

“Senang Encik Noh cakap, saya ni perempuan.” Bentak Nadia.

“Habis tu apa yang awak harap saya buat Nadia?”

“Gambar-gambar ni, siapa yang ambil?”

“I don’t know!” Noh Daniel bengang.

“kalau tersebar, saya yang malu, maruah saya, masa depan saya. Saya boleh kena buang Universiti!” Nadia membentak. Kepalanya masih tidak dapat menghadam apa yang berlaku, ada pula gambar begini, hatinya remuk!

“Saya akan pastikan ia tak akan tersebar. Saya pun ada maruah dan masa depan yang saya perlu jaga. Bukan awak seorang!” bidas Noh Daniel. Dia hanya mahu keluar dari situ dahulu, baru boleh otak memikirkan semua yang terjadi.

“How? Encik tahu apa yang terjadi? Siapa yang buat semua ni?” soal Nadia lagi dan lagi.

“I said I don’t know Nadia, I don’t know!” jerkah Noh Daniel. Nadia mengetap bibir.

“Entah-entah Encik punya rancangan, Encik memang benci dengan saya kan? Encik memang suka dengan apa yang jadi sekarangkan? Encik memang tak suka dengan perempuan kampung yang konon rajin belajar dalam kuliah kan?” Nadia mengungkit-ngungkit semuanya. Noh Daniel, pensyarah Elektrik sementara bagi kuliah Nadia tahun itu, menggantikan pensyarah fakulti yang cuti bersalin. Sejak hari pertama Noh Daniel masuk ke kuliah Nadia, ada sahaja yang tidak kena di mata Noh Daniel terhadap gadis yang bernama Nur Nadia. Sudah banyak kali hati Nadia terluka dengan sindiran-sindiran Noh Daniel di dalam kelas. Namun gadis itu cekalkan hati demi ilmu yang dicarinya.

“Gila! Aku memang tak suka kau Nadia, tapi aku masih bertuhankan Allah. Aku tahu halal haram dan aku tak bodoh untuk jerat diri dengan kau. Kalau aku nak hancurkan kau sekalipun, bodoh ke aku nak bagi kau nampak muka aku sekarang ni? Otak tu guna baik-baik. Aku nak balik, sebelum kita kena cekup baik kita keluar dari sini.” Noh Daniel bengang, bahasanya menjadi kasar. Nur Nadia sungguh menguji kesabarannya. Nadia mati kata.

“Encik, tolonglah. Tolonglah saya.” Belum sempat kaki Noh Daniel melangkah keluar, Nadia memegang erat kakinya.

“Eh! Lepaslah! Aku nak balik!” Noh Daniel menarik kakinya namun dipegang erat Nadia.

“Apa yang akan jadi dengan saya? Kita tak tahu apa yang kita buat malam tadi, saya takut kalau-kalau kita dah....” Nadia tidak meneruskan kata-kata, hanya tangisan yang menyambung kata-katanya. Noh Daniel merengus kasar.

“Saya takut orang tahu hal ni, kalau saya kena buang dari belajar macam mana? Kalau pak cik mak cik saya dekat kampung tahu macam mana? Encik, saya merayu, tolonglah saya. Noh Daniel meraup mukanya. Nafas di tarik dalam-dalam. Bukan dia tak mahu fikir, otaknya mati. Tidak tahu mahu fikir apa dan bagaimana.

“Kita balik dulu. Tenangkan fikiran. Saya akan bertanggungjawab kalau apa yang awak fikir tu betul-betul terjadi. Kita balik, nanti kita bincangkan hal ni.” Lengan Nadia ditariknya supaya gadis itu berdiri. Beg gadis itu diambil dan mereka berdua melangkah keluar bersama-sama. Biarlah mata-mata yang memerhati, hanya mata yang Satu itu yang Maha Mengetahui.


to be continued...

tinggalkan komen anda. much love readers!

5 comments:

Unknown said...

wowww.. nice,,
tk sabar nk baca next chapter

akubersamaCahya said...

tq! akan habis part 11 or 12. :)

Siti said...

Baru buka....menarik

akubersamaCahya said...

enjoy!!! komen tau.

Dee said...

menarik !!

FOLLOW ABC DI WATTPAD, KARYANURWATEEQA

  FOLLOW TAU! ada 2 cerita baru di wattpad. 1 cerita on the way.  jumpa di sana ~~~ #muchlovereaders